RSS Feed

Wednesday, January 20, 2016

ualasan pencekik: the cave

27/12/15


Yeayy akhirnya kami sampai di the cave cafe,johor baharu. Themed restaurant that serves western cuisine and can only be found in johor. Nama pun the cave cafe so memang tema dia pun mcm dlm gua.kalau di jb ni, the cave cafe ada dekat 2 tempat,satunya di taman kolam ayer dekat sebelah malay village.mengadap pulak dgn masjid.sonang yo topi jalan yo.pastu lg satu dekat perling mall.yg mula2 bukak restaurant di taman kolam ayer, dan nk dijadikan cerita sebelum adanya restaurant ni,lot kedai asal adalah spa.so deco dalaman dah mmg original ala2 dlm gua yg serene dan tenang dan cantik.so diorang tinggal deco lagi sikit2 and jadilah restaurant the cave cafe ni.

Ambience kedai sangat ok,neat and clean. Servis pun okay.kebetulan pulak hari kitorang pergi tu tak ramai lg orang so makanan kami cepat smpai hee.



Tu dia.aku order cheesy chicken cordon bleu
Price: rm20++
Rasa: 9/10. weh sedap weh, ayam ja lah.tapi sedap lembut kuah dia manis, served with mashed potato yg pun cukup rasa.portion gabak tapi sbb sedap n aku mmg pelahap selamba jela aku habiskan

Bapak shahir punya.grilled beef patty ke apa tah nama dia
Harga: rm18+
Rasa:8/10. Its a homemade patty.Gravy yg pun ummphh meresap dlm daging lembu tu.cuma sedap lagi aku punya set la hihi.utk yg ni portion tk sebesar set aku jugak.nampak??

Jarangnya mak pak shahir makan kt restaurant siap order desert la seh.tp sbb kitorang sumpah xpernah try lava choc cake ni,ktrg decide nk try yg sini punya. Peh potong jari manis dia tp okaylah.sedap je hihi cuma kitorang agak replete utk sumbat something fatty and creamy mcm lava cake ni masa tu.but, kalau tgh lapar ngap benda ni tk cukup satu kottt.kira sedap la tu.creamy on the inside,fluffy on the outside kateko
Boys' selfie be like

There.sedikit view interior design kedai ni.cantik,selesa n different. Tp pling puas hati sbb makanan sedap.oh and kt sini ada seperate room utk candlelight dinner hokeh. Nk celebrate wedding anny ke tnpa anak2 dan mak mertua, mmg acah2 sgt lol. And ada juga seperate table diorang setkan utk brthday party.setting dah siap belon2 semua. Well, sblm ni baca review mmg ramai kata ok.so aku pun setuju beno lah dgn depe yg kata ok tu. ambience selesa n cantik pun,yg pnting org nk makan tu sedap.kt sini dapat dua2.





So, sape2 yg nk jalan2 cari makan area jb n nak try western cuisine dekat themed restaurant, the cave grill&cafe is recommended :)







0 comments:

Post a Comment

si lebong