RSS Feed

Monday, October 12, 2015

fatigueness

Pernah dengar tak istilah midlife crisis.it happens to women at age 30++ where most of the time they experience slight depression and "life confusion",where they are most likely to compare their life with other women at the same age.and usually,what will they found is that their life is lack of everything unlike the other person they are comparing to.ni salah satu page pasal natang midlife crisis ni http://www.bodyandsoul.com.au/sex+relationships/wellbeing/female+midlife+crisis,7441

Aku tahun ni 2015 umur aku 26 tahun.belum nak kena midlife crisis lagi lah kan.tapi aku macam dah faham la apa dia so called MLC nihh..jadi aku akan ceritakan sikit ttg kehidupan yg aku lalui skrg yg kebetulan memang tengah 'mid' if u know what i mean dari perspective seorang aku.haha

Aku kenal farid masa tahun 2007.masa tu lower six.mesej2 pastu jumpa sekali dua pastu kapel.boring siak cite dia.tapi relationship kami sbg pasangan bercinta best.ada bumps here and there and at last we get married.

Sekarang dah upgrade jd pasangan laki bini pulak.so hows life as husband and wife? Here comes the interesting part.jadi laki bini best.serius best.apa pun dah boleh.ko nk checkin hotel tiap2 malam pun boleh.syok pun syok dpt tido acah2 org kaya.takde sape boleh halang.paling2 pun mak mertua la jaki sikit.lol.boleh amek gmbar selfie dekat cermin bilik hotel pastu gmbar time candle light dinner pastu kt pantai dan dalam kereta sambil pipi bertemu pipi.dan post ke pesbuk dan mendapat sebanyak like nye pun adui.tapi best sgt ni takde ke yg tak best.gila takde.ko ingat ni syurga?? (Kata micheal ang) ada dik..ni dunia dik..byk yg bestnya..byk jugakla yg menyakitkan hati nya..contoh paling mudah bila laki terkecikkan hati bini.pastu bini sentap pastu sedih.nak marah pikir laki,tanak marah tak boleh sbb sakit hati kan.nak merajuk laki ko tak pujuk,nk mintak cerai..melampau sgt tu.hah ko sabar je lah! Yg ni lah yg ko kena hadap bila dah kawen.sblm kawen bila bergaduh boleh ugut mintak putus.alaaa putuss..skrg dah tak valid lgsung term putus tu.putus urat kentut laki ko dengar..jadi kena buat apa..sabarrrrrrrrr..family mertua ada yg mengata ko? Sabarrrrrr..laki kita jenis tido berdengkur kuat gila? Sabarrrrrrr..laki ko byk cekadak pasal makan? Sabarrrr..

Balik rumah mak mertua je nk blk rumah mak sendiri pun jarang.sabar.ye betul.dah pandai pun.sbb kalau ko tak sabar pastu ko mengamuk2,laki ko diam je acah2 'penyabar orangnya'.sekali rupanya dia cerita kat mak dia.ha lagi naya ko.bekap paling besar tu.kalau dia tak cite kt mak dia,dia mark je ko.ini la masanya dia nk cari lain n kawen lg satu.bini aku tau marah2 je.aku tak tahan la.rosmah ni baik,manja,putih,gebu sikit la,dan yg paling penting dia faham aku.haaa paling naya.

Kita kalah dah.kalah.mengalah.tu lah kita bila dah jadi bini.tinggi suara kt suami dosa.tak layan suami baik2 dosa.buruk2 kan suami dosa.tak ikut cakap sah2 dosa (kecuali yg disuruh tu perkara yg tak betul).so kalau suami tengking kita sbb kita buat muka bila dia belikan bihun utk sarapan sdgkan kita nak kuih pau sambal,boleh ke kita tengking balik? Boleh ke kita hempas pinggan tanda protes? Boleh ke kita tutup pintu bilik n suruh dia tidur luar? bukak fesbuk dan add random guys and layan pm dr ntah sape2? Semua di atas tak boleh.abes boleh buat apa? Nangis kt sudut sambil ingat ibu ayah kt rumah dan sabarrrrrr..

Haa.ni sebab tajuk dia fatigueness maka aku focus kt bab2 yg meletihkan.ko jgn kata aku merungut pulak.bukann...nak bgtau je semua bini especially kt msia ni,mostly lah..mostly..akan rasa mcm ni.so pada yg belum kahwin and selalu rasa mcm loser korang chill je,ada jodoh ko kawen.cari pahala cara mudah.tp klw belum ada ko boleh bertenang psl camne ko tgk yg dah kawen ni asek bikin ko jaki sbb slalu post cite best2 je psl laki dia,ketahuilah byk jugak dia makan hati tu kikiki

0 comments:

Post a Comment

si lebong